I början av 2021 klev Per Nohr in i Rospiggarnas organisation som marknadsansvarig. Per har under de senaste elva åren varit verksam inom idrotten och då inom fotboll. Han arbetade först 8 år med Sirius Fotboll där han hade hand om evenemangen, säkerheten och annat runt omkring elitverksamheten men har under de senaste tre åren jobbat för Gamla Upsala SK där han figurerade som föreningsutvecklare samt ungdomskonsulent. Innan han började jobba med fotboll på heltid var Per marknadschef för Gallerix i 13 år. Per är även verksam inom Sirius Bandy där han ansvarar för säkerheten.
Per Nohr:
”- Jag är verkligen glad och tacksam över att jag har hamnat hos Rospiggarna och det känns otroligt spännande att byta sport. På innerplan skiljer det sig en hel del mellan fotbollen och speedwayen men runt tävlingsbanan är mycket detsamma. Jag kände mig hemma i miljön direkt och i det bemötande jag har fått. De här tre veckorna som jag har varit på plats har jag upplevt ett fantastiskt engagemang hos samarbetspartners, funktionärer och alla jag har pratat med och jag har verkligen märkt hur mycket Rospiggarna betyder för många. Jag har en tydlig filosofi hur jag vill jobba nämligen att för mig är alla lika viktiga. Utan alla roller går det inte att få till ett bra resultat och allt måste hänga ihop, samarbetspartners, funktionärer, styrelsen, anställda och inte minst förarna med ledare, organisationer, kommuner samt myndigheter. Kommunikation och information är ett måste för att nå ett bra resultat och alla ska känna och förstå att det som görs och det som de är involverade i gör att Rospiggarna har en spännande framtid.”